Skip to content

Boller i karry og afslutning for pigerne

maj 1, 2013

Idag var det Milla og Tildes sidste dag i børnehaven. Pu ha en dag, var yderst glad for at jeg havde solbriller på. Vi har simpelthen været så glade for den institution. Alle de voksne har været helt fantastiske. Man har altid været sikker på, at børnene har haft det så dejligt. Det var meget vemodigt, da vi har været dernede i knap 10 år.
Børnene fik diplom og der var kagebuffet.. Der til kommer is kagen, som jeg lagde op i går.
Pigerne var rigtig glade og glæder sig meget til i morgen, hvor de starter i SFO. Og så står den på skolestart til August. Tænk snart at have 3 børn i skole. Er godt nok ved at blive gammel.:-)

Min veninde og jeg har børn i samme institution, så det var hvad vi gav som afskedsgave.

20130501-203819.jpg

Her til aften fik vi boller i karry. Den meget fedtfattige udgave. Pigerne fik ris til, jeg havde revet nogle gulerødder til mig selv.

Ingredienser til bollerne:
500 g hakket svinekød
1 æg
Salt og peber
1/2 squash revet
1 løg revet

Det hele blandes sammen og formes til kødboller. Kommes i kogende vand tilsat lidt salt og evt. En boullion terning. Koges i 5-7 min, til de flyder op eller er 75 grader.

Ingredienser til karrysovsen:
1/2 squash
1 løg
3 gulerødder
1 æble
1-2 spsk karry
Salt og peber
Vand fra bollerne
Evt. En boullion terning
Lidt olie
1 tsk ingefær

Det hele skæres i grove tern. Karryen svitsen i gryden i lidt olie. Alle grøntsagerne tilsættes og svitses i nogle min. Uden at tage farve. Vandet hældes på, kun så det lige dækker. Hellere for lidt, da der altid kan tilsættes mere. Det koger i 10 min til grøntsagerne er helt møre. Blend det med en stavblender, tilsæt evt noget mere vand. Smag til med salt, peber og boullion.

20130501-203826.jpg

20130501-203833.jpg

20130501-203839.jpg

20130501-203845.jpg

20130501-203851.jpg

20130501-203856.jpg

From → Familien

Skriv en kommentar

Skriv et svar

LCHFFER

Tanker og oplevelser omkring LCHF livsstil

Helse Matilde

En blog om mad, kager og krea..

eASYbAKED

a collection of recipes

Cloud Nine Weddings

Ideas for weddings, parties, interior and life ..

Verden og tærten

En blog om mad, kager og krea..

Min Kage

En blog om mad, kager og krea..

Himmelske kager

En blog om mad, kager og krea..

cookvalley - tanker om mad

En blog om mad, kager og krea..

Coco & Co

En blog om mad, kager og krea..

Clausmeyer.dk - Blog

En blog om mad, kager og krea..

En blog om mad, kager og krea..

Camilla & Katrines Køkkenkalas

En blog om mad, kager og krea..

Cakeateer

En blog om mad, kager og krea..

BRØDET

En blog om mad, kager og krea..

Bageglad

Madblog med nemme og gode opskrifter

Velkommen til Kageeventyr

En blog om mad, kager og krea..

